MENCARI DAMAI DI HATI

Monday, 4 April 2011

zikir munajat~

Posted by Farieysha Husna at 17:24
Email ThisBlogThis!Share to XShare to FacebookShare to Pinterest

No comments:

Post a Comment

Newer Post Older Post Home
Subscribe to: Post Comments (Atom)

~it's all about life~

feel empty but still happy, feel sad but keep on smiling, feelin' down but still have a lil bit of spirit~Struggle for a better life~not just only for the World but also for da Hereafter~~~ I praise Allah for my life~ I believe in the religion of ISLAM, I believe in ALLAH & peace~~

-----------------------------

We have 1 life~ it s00n will be past~ what we do for G0d is all that will last~~

----------------------

Life is a gamble. You can get hurt, but people die in plane crashes, lose their arms and legs in car accidents, people die every day. some die, some get hurt, some go on,You just don't let yourself believe it will happen to you~~but bear on your mind when Allah said "kun fa ya kun" so it will happen~prepare yourself to face the hardest situation in your life~

---------------------------
Age is whatever you think it is~
You are as old as you think you are~
---------------------------
Float like a butterfly, sting like a bee~
----------------------------
Friendship~~ is not something you learn in school~
But if you haven't learned the meaning of friendship,
you really haven't learned anything.

--------------------------
Hating people because of their color is wrong~
And it doesn't matter which color does the hating~
It's just plain wrong~

-------------------------
I am the greatest!!!
I said that even before I knew I was~

--------------------------
I hated every minute of work~ but I said~
"Don't quit!!Suffer now and live the rest of your life
as a khalifah."

--------------------------
I know where I'm going and I know the truth~
& I don't have to be what you want me to be~
I'm free to be what I want~

---------------------------

mari menuju kejayaan


yang kurik itu kundi yang merah saga, baik budi indah lah bahasa~

** MEMULAKAN SESUATU**
mulakan dengan rasa percaya,
perbaiki diri usah dilengah lagi,
mulakan dari hati, isi terpenting dalam diri,
mulakan tekad dari hati,
ubahlah hati kerana disitu bermula suluhan ilahi~~

~FIRMAN ALLAH~

daN minTAlah perTolonGAn kePadA ALLAH
dgn JalaN saBAr dan SOLAT
dan s0lat itu, amatlah BErat kecuali
kepada ORANG-ORANG yang KHUSyUK (al-baqarah:45)


mengapa kita sering diuji??????
**FIRMAN ALLAH**

patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berrkata:
"kami beriman" sedangkan mereka tidak diuji??? dan demi sesungguhnya! kami telah menguji orang-orang yang terdahulu dari mereka. Maka(dengan ujian yang demikian). nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya bEriman,dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta~(al-ankabut 2-3)

--------------------------------------------------------------------------------------------
orang yang mempunyai harga diri yang tinggi adalah orang yang memandang dirinya tinggi dan memandang tinggi orang lain, manakala orang yang tinggi diri dan takabbur ialah orang yang memandang dirinya tinggi dengan memandang rendah orang lain~

'SESUNGGUHNYA ALLAH TIDAK SUKA KEPADA ORANG SOMBONG,TAKABBUR DAN MEMBANGGAKAN DIRI" (AN-NISA :36)

TUNJUKILAH KAMI JALAN YG LURUS YAKNI JALAN ORANG-ORANG YANG TELAH ENGKAU BERI NIKMAT KEPADANYA, BUKAN JALAN MEREKA YANG DIMURKAI, DAN BUKAN PULA JALAN MEREKA YANG SESAT (AL-FATIHAH:6-7)

'BARANGSIAPA BERHIJRAH DI JALAN ALLAH, NESCAYA MEREKA MEDAPATI DI MUKA BUMI INI TEMPAT BERHIJRAH YANG LUAS DAN REZEKI YANG BANYAK. BARANGSIAPA KELUAR DARI RUMAHNYA DENGAN MAKSUD BERHIJRAH KEPADA ALLAH DAN RASUL-NYA, KEMUDIAN KEMATIAN MENIMPANYA (SEBELUM SAMPAI KE TEMPAT YANG DITUJU), MAKA SUNGGUH TELAH TETAP PAHALANYA DI SISI ALLAH. DAN ALLAH MAHA PENGAMPUN LAGI MAHA PENYAYANG'(QS.AN NISAA 4:100)

YA ALLAH BERIKAN KAMI KESEMPATAN UNTUK MELANGKAH KE JALAN MU,
BIARKAN KAMI BERSAMA PARA PEJUANGMU,
YA ALLAH BANTULAH KAMI MENCAPAI KAFFAH,
YA ALLAH TEKADKAN KAMI KHUSNUL KHOTIMAH DI JALAN MU,
YA ALLAH SULUHI JALAN KAMI DENGAN CAHAYA MU~AMIN~

tuhan ampuni hambamu~~

My photo
Farieysha Husna
Social Expectation drowns us all inside~ What you have should be what I want~ Coz what I have just aint alright~ The clothes I wear, the way I comb my hair~ How I live, oh I don’t care~ This is who I am, this is me~Nothing, everything, can’t you see~ Who I am, just let me be~ Coz like it or not but God loves me~ Who I am~ He said, she said, they all did~ What’s expected of them all To get to the top don’t matter ~ If somebody’s gotta fall You gotta brace the storm, the norms to conform Get what you wants’ gonna kill us all~ Beyond the body that you see~ There’s so much more to me~ And I feel best when my soul is free ~ They tell me this is the way ~ that I need to reform~ If I continue to stray, I’m gonna start up a storm Wear this, drive that, like this, not that~ Don’t dare lose track or you’ll fall way back~ But if my Lord loves me then~ I know that I’m free~ You can say what you want ~just let me be~ I know if I’m real and it’s not a disguise~ You’ll love who I am if you open up your eyes~ I insist that you see, I aint a mystery~ It’s who I wish to be, this is me~ It’s what’s true within, come and look again~ Looking through the skin Who I Am~
View my complete profile


Blog Archive

  • ►  2013 (2)
    • ►  March (2)
  • ►  2012 (1)
    • ►  April (1)
  • ▼  2011 (83)
    • ►  October (1)
    • ►  September (4)
    • ►  August (8)
    • ►  July (11)
    • ►  June (20)
    • ►  May (2)
    • ▼  April (31)
      • DIPOTONG TANGAN KERANA MEMBERI SEDEKAH
      • Kisah Rabiatul Adawiyah
      • Hati-hati dengan Dengki
      • 50 Tanda Munafik
      • Tujuh perkara ganjil.
      • Wajah mayat berubah menjadi himar.
      • kisah harut dan marut
      • Jumaat: Penghulu segala hari.
      • barakah jumaat~
      • Al-Mulk
      • hadis 40
      • "Hasbunallah wa ni'mal wakil"
      • Kelebihan Surah Al-Mulk
      • Muhasabah Diri : Ceramah dari Dato' Dr. Fazilah Ka...
      • buat pasangan suami isteri~renung2kan dan selamat ...
      • Surah Al-Furqaan
      • Surah Al-Infitaar
      • Surah Adh-Dhuha
      • Surah Al-Qaari'ah
      • Surah An-Naas
      • surah al-fatihah
      • BARAKAH IR.AJ TEMPATNYA DI SYURGA
      • DOA DAN AMALAN RAHSIA KHASIAT AYAT KURSI dari ibli...
      • zikir munajat~
      • BERINGAT
      • SAY
      • Kebersihan hati kunci buka pintu amalan baik mema...
      • UBAT HATI
      • Kisah Nabi Idris AS Melihat Surga dan Neraka
      • surah al-Talaq
      • sucikan hati hambamu ini ya Allah~
    • ►  March (6)



Followers

Total Pageviews

(^_^)~


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com

Feedjit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lots of love farieysha husna

farieysha husna~ (1) lots of love husna (2)

Pages

  • Home
  • my exception corner


























::farieysha_husna::suena_cuit::farieysha husna::suena_cuit::farieysha husna::suena_cuit::. Theme images by Jason Morrow. Powered by Blogger.